İlginizi Çekebilir
  1. Ana Sayfa
  2. Psikoloji
  3. Panik Atak Durumunda Ne Yapılır?

Panik Atak Durumunda Ne Yapılır?

panik
ABONE OL  Google News

Eğer kronik olarak panik atak hastası değilseniz ve hayatınızda ilk kez panik atakla karşı karşıya kaldıysanız endişe edebilir ve bu durumla tekrar karşı karşıya kalıp kalmayacağınızı düşünebilirsiniz. Panik atak, hemen herkesin hayat boyu en az bir kez yaşayacağı veya yaşadığı psikolojik kökenli bir eylem olmakla birlikte bazı uzmanların ‘hastalık’ sınıfında gördüğü, bazı uzmanların ise kronik olmadığı sürece ‘normal bir reaksiyon’ olarak yorumladığı sağlık sorunudur.

Aniden ortaya çıkmasıyla bilinen panik atağın ortaya çıkmasını aslında birkaç dakika önce yaşanan olay veya çok önce yaşanan ama yeni hatırladığınız bir olay harekete geçirebilir.

Panik atak durumunda kişi kendi kontrolünü kaybedebileceğini, ölebileceğini, komaya girebileceğini düşünebilir. Bazı kişiler kriz geçirebilir.

Panik Atak Nasıl Geçer?

Öncelikle sakin olmaya çalışın. Zor ancak panik atak olduğunuz zaman sakin kalmaya çalışacak aktiviteler yapın.

  • Hemen bir bardak ılık su için, bu sakinleşmenize yardımcıdır
  • Kötü düşünceler yerine komik videolar izleyin veya haber okuyun, televizyon izleyin
  • Öleceğinizi düşünmeyin. Çünkü ölmek kolay değil ve panik atak nedeniyle ölmek mümkün değil
  • Eğer aşırı kriz durumunda değilseniz yürüyüşe çıkın, bu atak durumunun geçmesine yardımcıdır
  • Yakın arkadaşlarınızı veya ailenizden birisini arayarak konuşun, uygun görürseniz panik atak geçirdiğinizi onlara söyleyin, eğer çok şiddetli atak geçirmiyorsanız söyleyip söylememeyi kendiniz seçin

Panik atak durumunuz kendinize veya çevreye zarar verecek düzeye ulaştıysa ve evden çıkıp hastaneye gidemeyecek durumdaysanız 112 acil yardım servisini – ücretsiz – arayın ve yardım talep edin.

Yorum Yap

Yorum Yap