1. Ana Sayfa
  2. Psikoloji
  3. Psikolojik Yorgunluk Nasıl Geçer?

Psikolojik Yorgunluk Nasıl Geçer?

featured
ABONE OL  Google News

Bütün gün uyudunuz ve 10 saati geçkin süre uyumanıza ve hiçbir iş yapmıyor olmanıza rağmen hâlâ yorgun hissediyorsunuz; psikolojik yorgunluk sizin sorununuz olabilir. Kronik olarak yorgunluk hisseden çoğu insan bunu belirli dönem yaşadıktan sonra iyileşir ve kendiliğinden geçen yorgunluk belirli nedenlerden ötürü ortaya çıkmıştır.

Ancak geçmeyen ve herhangi bir sağlık sorununa bağlı olmayan yorgunluk durumunda psikolojik yorgunluk düşünülebilir.

  • Sürekli üzüntülü hissetmek
  • Mutlu olamamak
  • Anlık duygu değişimleri yaşamak
  • Sık sık tok olmanıza rağmen yemek yeme ihtiyacı hissetme
  • Başkalarıyla görüşmeyi istememek
  • Yataktan kalkmama isteği
  • Sürekli evde vakit geçirme isteği
  • Sürekli yapılan spor, ders çalışma ve benzer aktivitelerin artık yapılmaması

Psikolojik yorgunluğun belirtileri olabilir. Psikolojik yorgunluk tedavisi genellikle kişinin bir psikiyatrist uzmandan yardım almasına gerek kalmadan kendiliğinden çözülür. Eğer yorgunluğunuzun nedeni psikolojik kökenli olarak belirlendiyse, spor yapmaya başlamak, daha az yemek tüketmek, sık sık dışarı çıkış kısa süreler bile olsa yürüyüş yapmak ve bazen hafif tempoda önceden ısınarak koşmak (yürüyerek başlayıp koşmaya başlamak), başka insanlarla temasa geçmeye çalışmak psikolojik yorgunluğunuzu atmanız için faydalı olabilir.

Yorum Yap

Yorum Yap