Psikolojik Yorgunluk Nasıl Geçer?

featured
service

Bütün gün uyudunuz ve 10 saati geçkin süre uyumanıza ve hiçbir iş yapmıyor olmanıza rağmen hâlâ yorgun hissediyorsunuz; psikolojik yorgunluk sizin sorununuz olabilir. Kronik olarak yorgunluk hisseden çoğu insan bunu belirli dönem yaşadıktan sonra iyileşir ve kendiliğinden geçen yorgunluk belirli nedenlerden ötürü ortaya çıkmıştır.

Ancak geçmeyen ve herhangi bir sağlık sorununa bağlı olmayan yorgunluk durumunda psikolojik yorgunluk düşünülebilir.

  • Sürekli üzüntülü hissetmek
  • Mutlu olamamak
  • Anlık duygu değişimleri yaşamak
  • Sık sık tok olmanıza rağmen yemek yeme ihtiyacı hissetme
  • Başkalarıyla görüşmeyi istememek
  • Yataktan kalkmama isteği
  • Sürekli evde vakit geçirme isteği
  • Sürekli yapılan spor, ders çalışma ve benzer aktivitelerin artık yapılmaması

Psikolojik yorgunluğun belirtileri olabilir. Psikolojik yorgunluk tedavisi genellikle kişinin bir psikiyatrist uzmandan yardım almasına gerek kalmadan kendiliğinden çözülür. Eğer yorgunluğunuzun nedeni psikolojik kökenli olarak belirlendiyse, spor yapmaya başlamak, daha az yemek tüketmek, sık sık dışarı çıkış kısa süreler bile olsa yürüyüş yapmak ve bazen hafif tempoda önceden ısınarak koşmak (yürüyerek başlayıp koşmaya başlamak), başka insanlarla temasa geçmeye çalışmak psikolojik yorgunluğunuzu atmanız için faydalı olabilir.

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Uygulamayı Yükle

Uygulamamızı yükleyerek içeriklerimize daha hızlı ve kolay erişim sağlayabilirsiniz.

Bizi Takip Et